Szkoła
Dziękuję za to wszystko, czym dobroć jest na ziemi.
Że jesteś najważniejsza, że tego nikt nie zmieni,
że jeden dzień najpiękniej w mym sercu jaśnieć musi:
dla jednych to Dzień Matki, a dla mnie Dzień Mamusi.
Dalsze życzenia z okazji tego pięknego święta w filmach nagranych przez uczniów klas młodszych.
klasa I
https://www.youtube.com/watch?v=QHgycGm69sI
klasa II
https://www.youtube.com/watch?v=bZaVRCSZziU
klasa III
https://www.youtube.com/watch?v=yUNEsD-PBBg
Muzeum jest jednym z pozaszkolnych czynników kształcenia, wychowania i rozwijania osobowości wychowanków, dostarcza im wiedzy i wpływa na samokształcenie. Zapewnia uczniom wszechstronny i harmonijny rozwój ich osobowości, rozwija myślenie i przyczynia się do uczestnictwa w kulturze. Uczy dostrzegać piękno ludzkich doznań, rozumieć bieg dziejów i własne miejsce we współczesności.
Uczniowie klas V- VIII na lekcjach historii, języka polskiego uczestniczyli w lekcjach muzealnych, które zapewniały im, ograniczony w okresie pandemii, kontakt z kulturą. Zajęcia takie mały na celu poszerzenie i pogłębienie wiedzy uczniów oraz rozwijanie zainteresowań konkretnym przedmiotem nauczania. Tematy spotkań pomagały w realizacji programu szkolnego, a każda lekcja była dopasowywana do potrzeb klasy. W ramach zajęć uczniowie spotykali się wirtualnie z historykiem sztuki.Prowadzący lekcje muzealne rozmawiali z uczestnikami o sztuce, historii, omawiali artystyczne nurty, style i tendencje. Tematy lekcji obejmowały zagadnienia z malarstwa, rzeźby, rzemiosła artystycznego, wzornictwa i plakatu, które omawiane były na przykładzie dzieł ze zbiorów Muzeum Narodowego w Warszawie oraz jego oddziałów Muzeum Rzeźby im, X. Dunikowskiego w Królikarni i Muzeum Plakatu w Wilanowie.
Uczniowie uczestniczyli również w lekcjach muzealnych prowadzonych przez edukatorów z Muzeum Niepodległości w Warszawie, Muzeum Historii Żydów Polskich w Warszawie oraz Muzeum Żup Krakowskich w Wieliczce.
Tematy lekcji muzealnych:
- Od rycerza do Sarmaty. Obyczaje staropolskie (klasa V i VI).
- Patrząc na rzeźbę – widzę, wiem, rozumiem (klasa VII).
- Plakat – sztuka ulicy (klasa VII i VIII).
- Warszawa w książce „Kamienie na szaniec” (klasa VII i VIII).
- Witaj Maj! 3 Maj! (klasa VII)
- Jan Bytnar „Rudy” – bohater pokolenia (klasa VII i VIII).
- Spotkanie z kulturą żydowską (klasa V i VI).
- Co mówią obrazy? (klasa V i VI).
- Codzienność w malarstwie XVII wieku w Holandii – wystawa Hestia (klasa VII).
- Polskie zabytki na liście UNESCO (klasa v i VI).
Narodowy Spis Powszechny 2021 – jakie będą pytania?
Wyniki Narodowego Spisu Powszechnego Ludności i Mieszkań 2021 (NSP 2021) odpowiedzą na pytania: ile nas jest, jacy jesteśmy i jak żyjemy. Informacje o tym będziemy mogli podać w aplikacji spisowej lub podczas rozmowy z rachmistrzem. Przede wszystkim badana będzie sytuacja rodzinna, zawodowa i mieszkaniowa wszystkich mieszkańców Polski. Udzielone odpowiedzi będą bezwzględnie chronione tajemnicą statystyczną.
Formularz spisowy będzie miał jeden wzór dla wszystkich i będzie podzielony na dwie części: osobową i mieszkaniową. W formularzu znajdzie się osiem bloków tematycznych: https://spis.gov.pl/jakie-dane-bedziemy-zbierac-w.../
Wykaz pytań do Narodowego Spisu Powszechnego Ludności i Mieszkań 2021: https://spis.gov.pl/lista-pytan-w-nsp-2021/
Warto zapoznać się z formularzem jeszcze przed spisem – wprawdzie odpowiedź na zdecydowaną większość pytań nie powinna nastręczać żadnych trudności, ale być może w niektórych przypadkach pojawią się jakieś wątpliwości (np. dane dotyczące mieszkania, informacje o osobach z rodziny przebywających za granicą).
Czy musimy odpowiedzieć na wszystkie pytania? Tak, mamy taki obowiązek, ale w kilku miejscach będzie dostępna opcja „Nie chcę odpowiadać na to pytanie”. Pojawi się ona w pytaniach dotyczących kwestii zdrowotnych, wyznania religijnego oraz związków niesformalizowanych.
Pamiętajmy, że jeśli będziemy spisywać się za pośrednictwem rachmistrza terenowego lub telefonicznego, nie mają oni prawa zadawać pytań wykraczających poza zakres formularza! To kolejny dobry powód, by zapoznać się z treścią pytań jeszcze przed rozpoczęciem NSP 2021.
Udzielone przez nas odpowiedzi będą chronione tajemnicą statystyczną – jednostkowe dane dotyczące poszczególnych osób i gospodarstw domowych nie mogą być ujawniane ani przekazywane innym podmiotom.
Więcej informacji znajduje się na stronie https://spis.gov.pl.
#LiczySięKażdy #LiczymySięDlaPolski #Mazowsze
Drodzy uczniowie i rodzice !!!
Nasza szkoła przystąpiła do projektu
“Wszystkie dzieci zbierają elektrośmieci”.
Celem akcji jest podniesienie świadomości ekologicznej wśród dzieci i młodzieży, oraz zwrócenie uwagi na prawidłowe zagospodarowanie odpadami.
W zamian za przyniesiony zużyty sprzęt elektroniczny i elektryczny szkoła otrzyma bon, który wykorzysta na nagrody rzeczowe w postaci sprzętu sportowego lub materiałów biurowych. Jedynym warunkiem jest mobilizacja do działania, porządki domowe i chęci!
Do akcji szkolnej mogą przyłączyć się również firmy i instytucje, które oddadzą zużyty
sprzęt na rzecz wybranej szkoły.
,,Im więcej sprzętu uzbieramy, tym wyższy bon otrzymamy!!!’’
Termin Akcji: do 9 kwietnia
Miejsce Akcji: Plac przy Szkole Podstawowej w Ołdakach Polonii
PARTNERZY AKCJI :
Operatorem Akcji jest Green Office Ecologic Spółka z o.o.
Siedziba Spółki - Warszawa 00-074, ul. Trębacka 4
Kontakt telefoniczny: 502-171-293 ; 83 341 75 94 wew. 23; w godz. 8:00 - 16:00
e-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. / www.dzieci-zbieraja-elektrosmieci.pl
ZBIERAMY: KOMPUTERY, DRUKARKI, MONITORY, TELEFONY, SPRZĘT RTV I AGD, BATERIE, AKUMULATORY, KABLE, TUSZE ATRAMENTOWE, ITP.
NIE ODBIERAMY TONERÓW I ŚWIETLÓWEK