Szkoła
Uczniowie klasy IV, V i VI włączyli się w III Ogólnopolską Akcję Siania Nasionek Czytelnictwa. Hasło pobudzające do działania brzmiało: „Gdy zasiejesz nasionko czytelnictwa, co z niego wyrośnie? Mądrość? Fantazja? Ciekawość świata? Emocje? Wyobraźnia? No właśnie… uruchom swoją wyobraźnię i zasadź magiczne nasionko. Nazwij to, co z niego wyrośnie. Podpisz”.
Podczas lekcji języka polskiego uczniowie ozdobili przyniesione doniczki literami, fragmentami tekstu lub materiałami z recyklingu. Przyniesione nasionka, z których wyrosną magiczne nasionka czytelnictwa, zostały opisane i zasadzone do doniczek. Czekamy z niecierpliwością na to, co z nich wyrośnie.
25 marca obchodziliśmy Światowy Dzień Czytania Tolkiena. W tolkienowskim świecie data 25 marca to także święto, bo właśnie tego dnia obchodzono upadek Saurona i zakończenie wojny o Pierścień. J. R.R. Tolkien – angielski pisarz, wykładowca uniwersytecki. Żył w latach 1892-1973. Tolkien jest jednym z najchętniej czytanych pisarzy na świecie a także największym autorem fantastyki.
Stworzony przez niego świat do dziś tętni życiem a jego twórczość wciąga czytelnika w każdym wieku. Za swój dorobek literacki uhonorowany licznymi wyróżnieniami i nagrodami. Za sprawą książek Tolkiena przenosimy się w świat fantasy: elfów, hobbistów, krasnoludów i innych stworzeń zamieszkujących Śródziemie.
Uczniowie poznali biografię i twórczość pisarza, oglądając prezentację „ Tolkien – życie i twórczość”. Następnie wysłuchali fragmentu trylogii „Władca Pierścieni” – t. 1„Drużyna Pierścienia”.
Następnie uczniowie klasy VI przedstawili efekty swojej miesięcznej pracy – projekt „Nowe przygody Bilbo Bagginsa”.
Wysłuchaliśmy także J.R.R. Tokiena czytającego wiersz po elficku.
Zapraszamy do wysłuchania:http://booklips.pl/video/j-r-r-tolkien-czyta-po-elficku-namarie/
Asy Internetu to bezpłatny program edukacyjny skierowany do szkół podstawowych i przedszkoli w całym kraju, którego założeniem jest m.in. wzmacnianie w dzieciach i nastolatkach wartości, które pomogą im eksplorować internet w sposób bezpieczny i odpowiedzialny.
14 marca odbyła się Konferencja Asów Internetu 2024, w ramach której uczniowie naszej szkoły wzięli udział w warsztatach online. Rozmawiano o tym, jak mądrze funkcjonować w sieci i umiejętnie korzystać z potencjału Internetu. Dzieci podczas lekcji online wzbogaciły swoją wiedzę w cenne informacje dotyczące świadomego i odpowiedzialnego korzystania z Internetu.
Dzieci z oddziału przedszkolnego wzięły udział w zajęciach na temat "Jak rozpoznać fałszywe informacje?", czyli jak mądrze funkcjonować w sieci i umiejętnie korzystać z potencjału Internetu, wysłuchały bajki o Zielonym Kapturku oraz wykonały prace plastyczne, której bohaterem był już wszystkim dobrze znany Czerwony Kapturek.
Dla uczniów klas I – III przygotowano podczas konferencji dwa zajęcia. Pierwsze z nich to "Mapa uważności. Kiedy i do czego potrzebna jest uważność?", podczas których uczniowie dowiedzieli się, do czego służy uważność, jak ją rozpoznać i trenować oraz zastanawiali się, do czego jest potrzebna uważność podczas korzystania z Internetu. Następne zajęcia zatytułowano "Pan Rozs(ą)dek". Podczas tych zajęć uczniowie wraz z bohaterem poszukiwali zagubionego ogonka od litery Ą.
Kolejne zajęcia przeznaczone były dla uczniów klas IV – VI. Podczas zajęć zajęciach "Obywatel C., czyli co moc ma wspólnego z odpowiedzialnością" dzieci dowiedziały się, jaki bezpiecznie i odpowiedzialnie można wykorzystywać narzędzia cyfrowe
Zajęcia pt. "Prawda czy fałsz? Jak patrzeć i czytać, by nie dać się nabrać?", przeznaczone dla klasy VII, uczyły jak rozróżnić prawdę od fałszu i nie powtarzać fake newsów.
Pamiętajmy! Internet to świetne narzędzie otwierające okna do poznawania świata, ale bądźmy czujni na informacje i rozsądnie przyglądajmy się umieszczanym treściom.
12 marca uczniowie klasy I i dzieci z oddziału przedszkolnego wzięli udział w zajęciach na sali zabaw w Zarębach Kościelnych. O godz. 09.00 wycieczkowicze przybyli na miejsce, gdzie z parkingu wszyscy udali się do upragnionej sali zabaw. Miłe wrażenie zrobiła na nas pani, która przywitała naszą grupę i opowiedziała o zasadach, jakie panują podczas pobytu w sali. Następnie dzieci udały się do szatni, gdzie po zdjęciu wierzchniej odzieży i obuwia ruszyły do zabawek, które już na nich czekały. Niezwykłą frajdą okazała się ogromna konstrukcja składająca się z labiryntu, rur, przejść, zjeżdżalni i basenów z piłeczkami. Każdy, kto poczuł zmęczenie, mógł usiąść na krzesełku przy stoliczku w sali obok, zjeść kanapkę i napić się. Nasza wycieczka bardzo szybko dobiegła końca i nadszedł czas pożegnania się z tym magicznym i bajkowym miejscem. Pełni niezapomnianych wrażeń i emocji dzieci o godzinie 11.30 powróciły do szkoły. Podczas drogi powrotnej na żadnej twarzy nie było widać zmęczenia, a uśmiechy i przeżycia towarzyszyły dzieciom przez cały czas.
Tydzień Gramatyki to coroczne święto obchodzone w dniach 4 – 8 marca, które ma na celu zwrócenie uwagi na znaczenie poprawnej i precyzyjnej komunikacji w języku pisemnym i mówionym.
W naszej szkole po raz pierwszy odbyły się z tej okazji specjalne zajęcia. Klasy IV - VI codziennie mierzyły się z wyzwaniami gramatycznymi, jednocześnie ucząc się i bawiąc. Dzięki grom i zabawom uczniowie w sposób aktywny, ciekawy i kreatywny powtórzyli znane im zagadnienia. Odbył się m.in. gramatyczny spacer po szkole, gramatyczne pranie, gramatyczna ruletka, gramatyczny taniec. Okazało się, że gramatyka nie jest wcale taka trudna.
Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego to coroczne święto obchodzone 21 lutego. Zostało ustanowione przez UNESCO 17 listopada 1999 roku. Święto ma służyć promocji języka ojczystego oraz uświadomieniu społeczeństwu, jak ważne jest prawidłowe posługiwanie się językiem ojczystym w życiu codziennym.
W naszej szkole, zgodnie z wieloletnią tradycją, także świętowaliśmy Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego – na lekcjach języka polskiego prezentowaliśmy ciekawostki związane z naszym językiem, rozwijaliśmy słownictwo, ćwiczyliśmy poprawność ortograficzną, braliśmy udział w grze edukacyjnej „Mam to na końcu języka”, mającej na celu kształtowanie świadomości językowej uczniów, propagowanie poprawnej polszczyzny oraz doskonalenie sprawności umysłowych (pamięci, koncentracji uwagi, spostrzegawczości).
Obchody Międzynarodowego Dnia Języka Ojczystego po raz kolejny stały się okazją, by zwrócić uwagę na podnoszenie naszej świadomości językowej oraz kształtowanie poczucia odpowiedzialności za nasz język ojczysty.