Szkoła
Projekty
Program Edukacji Ekologicznej:
„Jaś segreguje-Jan zyskuje”
Cele programu:
- Zrozumienie wpływu człowieka na stan środowiska
- Wykształcenie postaw sprzyjających ochronie środowiska
- Propagowanie w szkole czynnego udziału w segregacji śmieci
- Wykorzystanie zdobytej wiedzy i umiejętności w życiu codziennym
- Podniesienie świadomości ekologicznej społeczeństwa
Podjęte zostaną następujące działania:
1. Ankieta „Czy Twój dom jest ekologiczny?”
2.Wykonanie plakatów i transparentów.
3.Wycieczka do Ekostacji Stena „Recykling i utylizacja” i do Ogrodu Botanicznego w Powsinie, gdzie będą miały miejsce warsztaty z zakresu ekologii i ochrony środowiska „BIOINDYKACJA I BIOINDYKATORY”.
4. Wycieczka do lasu w celu zlokalizowania i udokumentowania „dzikich” wysypisk śmieci.
5.Konkurs wiedzy klasy 4-6
6.Turniej ekologiczny klasy 1-3
7.Warsztaty: „ Szkodliwy wpływ spalania śmieci na stan powietrza”
„Wpływ nieczystości na stan wody i gleby”
„Gospodarka odpadami- prawidłowa segregacja odpadów”
8. Reportaż w Internecie.
9.Wydanie broszury podsumowującej program.
10. Happening.
Wartość merytoryczna projektu
Edukacja ekologiczna powinna być prowadzona od wczesnego dzieciństwa. Zarówno dom, przedszkole i szkoła powinny kształtować proekologiczne postawy, nawyków dbania o stan środowiska. Realizacja programu przyczyni się do podniesienia świadomości ekologicznej społeczeństwa. Potrzeba realizacji programu wynika z niskiej świadomości ekologicznej społeczności, dużej ilości „dzikich wysypisk”, palenia śmieci.
Projekt jest efektywny pod względem ekonomicznym. Pozyskane pomoce dydaktyczne wizualnie i tematycznie wzbogacą bazę szkoły i będzie można zastosować je w różnych formach realizacji edukacji ekologicznej
„Projekt jest finansowany przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie, www.wfosigw.pl”
Wiesława Jastrzębska
Wycieczka do Warszawy
W piątek , 14 listopada 2014r wybraliśmy się z uczniami klas 4-6 do Ekostacji STENA w Warszawie, żeby uświadomić sobie jak ważna jest ekologia. Razem z nami pojechało troje opiekunów. O godzinie 5.30 zebraliśmy się przed szkołą w Ołdakach Polonii, po chwili przyjechał po nas autokar, który miał nas zawieźć do Warszawy. Wsiedliśmy i ruszyliśmy w drogę. Podroż minęła szybko i bez przygód.
Na miejscu powitaliśmy pana przewodnika, który miał nas oprowadzić po Ekostacji. Później przewodnik opowiadał nam o segregacji śmieci, które można przetworzyć. W końcu poszliśmy do mini- muzeum. Gdy weszliśmy na platformę widokową zobaczyliśmy rozciągający się z niej widok.
W dalszej kolejności pojechaliśmy do Powsina na warsztaty ekologiczne, gdzie podzieliliśmy się na dwie grupy-jedna grupa zwiedzała ogród botaniczny, druga robiła preparaty, które następnie oglądaliśmy pod mikroskopem. Później zamieniliśmy się zajęciami. W ogrodzie botanicznym najbardziej nam się podobały rośliny egzotyczne w szklarni. Na zakończenie naszego pobytu w Warszawie odwiedziliśmy McDonalds.Wróciliśmy do domu późno, zmęczeni, ale weseli. Wszyscy dzieliliśmy się wrażeniami z wycieczki.
Uczniowie klasy V
Finał konkursu „Jaś segreguje – Jan zyskuje”
Dnia 12.12.2014r w Szkole Podstawowej w Starej Ruskołęce odbył się gminny konkurs realizowany w ramach projektu ekologicznego „Jaś segreguje – Jan zyskuje” finansowanego z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
W konkursie brało udział 15 uczniów ze Szkoły Podstawowej w Andrzejewie, Ołdakach Polonii i Starej Ruskołęce.
Naszą szkołę reprezentowali: Zuzanna Godlewska, Anna Rykaczewska, Krzysztof Kot, Krystian Pieńkowski i Paweł Krajewski. Uczestnicy musieli wykazać się wiedzą dotyczącą ochrony środowiska i ekologii.
A oto wyniki :
I miejsce – Dawid Wajszczyk – Szkoła Podstawowa w Starej Ruskołęce
II miejsce – Paulina Frądczyk – Szkoła Podstawowa w Starej Ruskołęce
III miejsce Krzysztof Kot – Szkoła Podstawowa w Ołdakach Polonii.
Nagrody: tablet, aparat fotograficzny i lornetkę zakupione ze środków WFOŚiGW wręczył wójt gminy Andrzejewo pan Michał Rutkowski.
Wiesława Jastrzębska
Projekt EDUKACJA PRZEZ OBSERWACJĘ
W ramach realizacji zadań projektu ekologicznego EDUKACJA PRZEZ OBSERWACJĘ nasi uczniowie uczestniczyli w bardzo ciekawych warsztatach, które odbyły się w Biebrzańskim Parku Narodowym. Celem zajęć było przybliżenie uczniom różnorodności i bogactwa ptasiego świata bagien biebrzańskich oraz poznanie charakterystycznych cech ptaków wodnych, wodno-błotnych i drapieżnych. Uczestnicy warsztatów mogli też zaobserwować wiele różnorodnych gniazd ptasich, nawet bardzo nietypowe gniazdo remiza, których jest niewiele na terenie Polski.
Przeprowadzone obserwacje terenowe umożliwiły też uczniom poznanie nowych gatunków roślin typowo bagiennych /borówka bagienna czy rosiczka /oraz roślin halucynogennych. Uczestników bardzo zainteresowały rośliny niskie - mszaki, a szczególnie mech torfowiec i ukształtowane z niego pokłady torfu.
Uczniowie dowiedzieli się też wiele ciekawych rzeczy o metodach i sposobach pozyskiwania energii, a szczególnie energii odnawialnej.
Wiesława Jastrzębska
„Mały Mistrz” w naszej szkole
Nasza szkoła przystąpiła do programu „Mały Mistrz” w roku szkolnym 2016/2017. Program ten został skierowany do uczniów klasy I szkoły podstawowej, nauczyciela wychowawcy oraz nauczyciela wychowania fizycznego. Głównym celem programu jest zachęcenie uczniów klasy I do zdobywania nowych umiejętności ruchowych oraz podnoszenia sprawności fizycznej dzieci w młodszym wieku szkolnym, kształtowania odpowiednich nawyków i postaw sportowych, w tym zwłaszcza dotyczących zdrowego stylu życia.
Grażyna Niemira
Projekt realizowany przez klasę trzecią w roku szkolnym 2016/2017
"Zdrowo jem, więcej wiem"
https://www.flipsnack.com/nauczyciel1238/ulotka-do-programu-zdrowo-jem-wiecej-wiem.html
Klasa III uczestniczy w projekcie edukacyjnym ,,Zdrowo jem, więcej wiem!” organizowanym przez Fundację Banku Ochrony Środowiska.
Honorowy patronat nad projektem objęła Pierwsza Dama Agata Kornhauser-Duda.
Celem tego projektu jest rozwijanie umiejętności pracy w grupie, ale przede wszystkim zmiana nawyków żywieniowych i zachęta do większej aktywności ruchowej.
Konkurs składa się z trzech etapów odpowiadających porom roku: jesiennego, zimowego i wiosennego.
W każdym etapie zespół konkursowy ma do zrealizowania 1 lub 2 bloki zadań, w skład których wchodzą lekcje, konkursy, promocja danego tematu w szkole oraz spotkania z rodzicami. Realizacja zadań dokumentowana jest szczegółowo w witrynie internetowej organizatora. Każdy etap wymaga opracowania i wysłania raportów wraz z dokumentacją zdjęciową, która stanowi podstawę do zaliczenia zadań.
Pierwszy blok zadań został zrealizowany, a raport wysłany do oceny.
Cykl zajęć rozpoczęliśmy lekcją ,,Warzywa i owoce na co dzień i od święta”. Uczniowie przynieśli do klasy owoce i warzywa, z których powstała wystawa. Dzieci zostały podzielone na dwie grupy: pierwsza – owoce, druga - warzywa. Każdy z uczestników wykonał rysunek warzywa lub owocu, którego nazwę wylosował, a następnie wyszukał informacje na temat zawartości witamin w danym surowcu i jego wartości odżywczych. Z powstałych kart pracy powstała gazetka, a na zakończenie cyklu ,,Witaminowa księga”. Podczas lekcji uczniowie odgadywali nazwy warzyw i owoców, które rozpoznawali poprzez smak i dotyk. Przygotowaliśmy również inscenizację wiersza Jana Brzechwy ,,Na straganie”, którą obejrzały dzieci z klas młodszych.
W drugim zadaniu uczniowie opracowali klasowe pisemko zachęcające do zrezygnowania ze słodyczy na rzecz owoców, warzyw, pestek i orzechów. Dzieci zostały podzielone na zespoły i przez dwa tygodnie wyszukiwały artykuły w czasopismach, w Internecie, rysowały kredkami, wycinały, naklejały zdjęcia. Ogółem powstało trzy gazetki:
- ,,Warzywko”
- ,,Witaminka”
- ,,Samo zdrowie”.
Po głosowaniu okazało się, że wygrała grupa, która opracowała pisemko ,,Warzywko”. Dziewczynki otrzymały ,,owocowe” prezenty.
Trzecim zadaniem było zorganizowanie zajęć sportowych. Uczniowie zbierali pomysły na gry i zabawy na świeżym powietrzu. Następnie drogą głosowania wybraliśmy 10 najlepszych zabaw i gier. Ze względu na złe warunki pogodowe nie mogliśmy zrealizować wszystkich zabaw.
Uczniowie klasy trzeciej chętnie promowali podjęte działania na terenie szkoły. Przedstawiliśmy inscenizację ,,Na straganie”. Ponadto 4 listopada 2016r. dzieci czytały wiersze o owocach i warzywach. Najbardziej podobał się wiersz przeczytany przez Julię Żyłowską. Wykonaliśmy dwie gazetki, które wyeksponowaliśmy na górnym korytarzu oraz jedną, którą umieściliśmy na dolnym holu. Zrobiliśmy dwie wystawki:
- pierwsza pokazywała owocowo-warzywne stworki,
- druga zredagowane przez dzieci pisemka.
4 listopada zaprosiliśmy do szkoły swoich rodziców. Przybyło 9 mam, które wysłuchały wierszy i obejrzały inscenizację ,,Na straganie”. Następnie mamy obejrzały prezentację ,,Zdrowo jem, więcej wiem” i otrzymały ulotki na temat wartości odżywczych warzyw i owoców. Potem przystąpiliśmy do robienia owocowych szaszłyków. Zabawa była przednia, a szaszłyki smakowały wybornie.
Pełni energii przystępujemy do 2 bloku jesiennego. Trzymajcie za nas kciuki.
Jolanta Marciniak
PODSUMOWANIE PROJEKTU ,,ZDROWO JEM, WIĘCEJ WIEM”
Klasa III brała udział w ogólnopolskim konkursie "Zdrowo jem, więcej wiem", w ramach programu ,,Aktywnie po zdrowie". Organizatorem konkursu była Fundacja Banku Ochrony Środowiska,a honorowy patronat nad projektem objęła Pierwsza Dama RP Agata Kornhauser - Duda . Adresaci programu to uczniowie klas I-III, nauczyciele oraz rodzice. Jego celem było podniesienie poziomu wiedzy dzieci oraz ich rodziców na temat zależności pomiędzy sposobem odżywiania ,a stanem zdrowia.
Konkurs trwał przez cały rok szkolny i składał się z trzech etapów: jesiennego, zimowego i wiosennego. W ramach każdego z nich realizowano lekcje tematyczne, konkursy, promocje podjętych działań i forum zdrowia dla rodziców. W sumie zrealizowano 5 zajęć lekcyjnych, 8 konkursów i 5 forum zdrowia dla rodziców. W ramach jesiennych działań dzieci brały udział w zajęciach ,,Warzywa i owoce na co dzień i od święta", które kształciły nawyki jedzenia owoców i warzyw przy każdym posiłku. Drugi temat zajęć to: ,,Dbam o to, co jem i jak spędzam czas”. Wraz ze Słabeuszkiem i Siłaczkiem uczyły się dobrych zwyczajów żywieniowych. Uczestniczyły w konkursie ,,Klasowe pisemko zachęcające do zrezygnowania ze słodyczy", w którym promowały zdrowie, racjonalne odżywianie i aktywność fizyczną. W ramach ,,Strefy aktywności" układały w grupach najciekawsze propozycje zabaw na świeżym powietrzu". Zdobywały odznakę ,,Super Kucharza” za opracowanie najlepszego zestawu na drugieśniadanie.
Podczas zimowego etapu konkursu uczniowie uczestniczyli w zajęciach: ,,Źródło życia i zdrowia -woda", poznając dobroczynne dla zdrowia właściwości picia wody. Tworzyli prace konkursowe - projektowali ,,Wodolubka", który zachęcał uczniów naszej szkoły do picia wody. Przygotowali teatrzyk owoców i warzyw pt. ,,Doktor Zdrówko" oraz ,,Jaś i Małgosia w Zdrowolandii”.
W trakcie realizacji etapu wiosennego uczniowie założyli i prowadzili uprawę ziół w klasowym ogródku. Uczestniczyli w zajęciach lekcyjnych: ,,Jesteśmy aktywni, jak mieszkańcy Turkusowej Planety” oraz ,,Co powinny jeść dzieci? Piramida Zdrowia”. W celu utrwalenia zasad zdrowego odżywiania uczniowie tworzyli gry planszowe o Piramida Zdrowia, a następnie grali w nie z innymi uczniami ze szkoły. W ramach ,,Strefa aktywności” w grupach tworzyli własną grę zespołową. Uczniowie świetnie radzili sobie z kolejnymi zadaniami, wykonywali je z dużym zaangażowaniem i przyjemnością. Podczas trwania całego projektu, uczniowie po każdym etapie zbierali punkty. W etapie jesiennym zajęliśmy 231 miejsce, w etapie zimowym 58 na ponad 900 szkół z całej Polski zgłoszonych do konkursu. Na wyniki etapu wiosennego musimy jeszcze poczekać. Jednak najcenniejsza jest zdobyta wiedza na temat zdrowego odżywiania, która pozwala na zmianę nawyków żywieniowych i świadomą zmianę stylu życia.
Gratulacje!
Jolanta Marciniak
Rok szkolny 2017/2018
Kompetencje na szóstkę
Uczniowie klasy 4 wraz z wychowawcą, panią Wiolettą Muszyńską, od listopada 2017 r. do kwietnia 2018 r. realizowała projekt "Kompetencje na szóstkę", którego organizatorem była Fundacja Uniwersytet Dzieci. Dzięki udziałowi w programie czwartoklasiści rozwijali kompetencje społeczne (kreatywność, innowacyjność, przedsiębiorczość), kształcili umiejętność krytycznego i logicznego myślenia, rozumowania, argumentowania i wnioskowania. Program składał się z czterech etapów:
- Jakie są moje mocne talenty i mocne strony?
- Dlaczego czasem lepiej w drużynie?
- Jak zrealizować projekt?
- Jak zrealizować projekt? (konkurs)
Za swoje działania klasa 4 otrzymała pamiątkowy dyplom. Gratulujemy!
Teatr szkolny - edukacja kulturalna młodego człowieka
We wrześniu 2017 r. nasza szkoła została zgłoszona do Ogólnopolskiego Konkursu pt. "Teatr szkolny - edukacja kulturalna młodego człowieka" organizowanego przez Studium Prawa Europejskiego w Warszawie.
Od 12 września 2017 do 15 kwietnia 2018 r. należało wykonać osiem zadań, które oceniało jury specjalistów. Były to np. : recenzje uczniowskie spektakli teatralnych, konkurs wiedzy o teatrze i aktorach, plakaty teatralne, Dzień Talentów i inne prace uczniowskie. Za każde z zadań można było otrzymać maksymalnie 10 punktów. Wszystkie nasze zadania i prace otrzymały maksymalną ilość punktów i tym samym zostaliśmy laureatami Ogólnopolskiego Konkursu w którym zdobyliśmy tytuł szkoły Teatr szkolny - edukacja kulturalna młodego człowieka.
Opiekunem i prowadzącą ten konkurs była pani Wioletta Muszyńska.
Zestaw podręczników dla klasy VI
obowiązujący w Szkole Podstawowej w Ołdakach Polonii
w roku szkolnym 20016/2017
Lp |
Zajęcia edukacyjne |
Tytuł podręcznika i autor |
Tytuł ćwiczeń |
Wydawnictwo |
1. |
Język polski:
|
„Czarowanie słowem” kl. 6 Agnieszka Kania, Karolina Kwak, Joanna Majchrzak – Broda. |
„Czarowanie słowem” kl. 6. Zeszyty ćwiczeń |
WSiP |
2. |
Historia |
„Wehikuł czasu” 6 T. Małkowski |
„Wehikuł czasu” 6 Zeszyt ćwiczeń |
GWO |
3. |
Przyroda |
„Przyrodo witaj” podręcznik dla klasy 6 szkoły podstawowej – Ewa Gromek, Ewa Kłos |
Zeszyt ucznia |
WSiP |
4. |
Plastyka |
„Plastyka kl. 6” – Stanisław Krzysztof Stopczyk, Barbara Neubart (nowa podstawa programowa) |
nie obowiązują |
WSiP |
5. |
Muzyka |
„Muzyka i my” Podręcznik. Szkoła podstawowa. Klasa 6 – Urszula Smoczyńska, Katarzyna Jakóbczak-Drążek |
nie obowiązują |
WSiP |
6. |
Język angielski |
LOOK! 3 Steve Elsworth, Jim Rose, Małgorzata Tetiurka |
ćwiczenia LOOK! 3 Steve Elsworth, Jim Rose, Małgorzata Tetiurka |
Pearson |
7. |
Matematyka |
„Matematyka z plusem” – Małgorzata Dobrowolska i inni |
Trzy zeszyty ćwiczeń |
Gdańskie Wyd. Ośw. |
8. |
Zajęcia komputerowe |
„Lekcje z komputerem 6” - Wanda Jochemczyk, Iwona Krajewska-Krans |
nie obowiązują |
WSiP |
9. |
Religia |
Tajemnice BOGAtego życia - ks. K. Mielnicki, E. Kondrak, B. Nosek |
nie obowiązują |
Jedność |
Zestaw podręczników dla klasy IV
obowiązujący w Szkole Podstawowej w Ołdakach Polonii
w roku szkolnym 20014/2015
Lp |
Zajęcia edukacyjne |
Tytuł podręcznika i autor |
Tytuł ćwiczeń |
Wydawnictwo |
1. |
|
„Czarowanie słowem” kl. 4 części 1-5 – Agnieszka Kania, Karolina Kwak, Joanna Majchrzak – Broda. Podręcznik z ćwiczeniami do j. polskiego |
|
|
2. |
Historia |
„Wehikuł czasu” 4 T. Małkowski |
„Wehikuł czasu” 4 Zeszyt ćwiczeń |
|
3. |
Przyroda |
„Przyrodo witaj” podręcznik dla klasy 4 szkoły podstawowej – Ewa Gromek, Ewa Kłos |
Zeszyt ucznia |
|
4. |
Plastyka |
„Plastyka kl. 4” – Stanisław Krzysztof Stopczyk, Barbara Neubart (nowa podstawa programowa) |
nie obowiązują |
|
5. |
Muzyka |
„Muzyka i my” Podręcznik. Szkoła podstawowa. Klasa 4 – Urszula Smoczyńska, Katarzyna Jakóbczak-Drążek |
nie obowiązują |
|
6. |
LOOK! 1 Steve Elsworth, Jim Rose, Małgorzata Tetiurka |
ćwiczenia LOOK! 1 Steve Elsworth, Jim Rose, Małgorzata Tetiurka |
||
7. |
Matematyka |
Matematyka z plusem” – Małgorzata Dobrowolska i inni |
Trzy zeszyty ćwiczeń |
Gdańskie Wyd. Ośw. |
8. |
Zajęcia techniczne |
„Jak to działa?” Podręcznik z ćwiczeniami do zajęć technicznych dla klas 4-6 szkoły podstawowej (nowa podstawa programowa) |
|
Nowa Era |
9. |
Zajęcia komputerowe |
„Lekcje z komputerem 4” |
nie obowiązują |
WSiP |
10. |
Religia |
„Miejsca pełne Bogactw” ks. K. Mielnicki, E. Kondrak, B. Nosek |
nie obowiązują |
Jedność |
Zestaw podręczników dla klasy V
obowiązujący w Szkole Podstawowej w Ołdakach Polonii
w roku szkolnym 2014/2015
Lp |
Zajęcia edukacyjne |
Tytuł podręcznika i autor |
Tytuł ćwiczeń i autor |
Wydawnictwo |
1. |
|
„Jutro pójdę w świat 5 – Hanna Dobrowolska, U. Dobrowolska (nowa podstawa programowa) |
„Jutro pójdę w świat 5” Zeszyt ćwiczeń dla klasy 5 szkoły podstawowej |
|
2. |
Historia |
„Wehikuł czasu” 5 T. Małkowski |
„Wehikuł czasu” 5 T. Małkowski |
|
3. |
Przyroda |
„Przyrodo witaj” Podręcznik dla klasy 5 szkoły podstawowej Ewa Gromek, E. Kłos |
„Przyrodo witaj 5” |
|
4. |
Muzyka |
„Muzyka i my” Podręcznik. Szkoła podstawowa. Klasa 5 – Urszula Smoczyńska, Katarzyna Jakóbczak-Drążek |
nie obowiązują |
|
5. |
LOOK! 2 Steve Elsworth, Jim Rose, Małgorzata Tetiurka |
Ćwiczenia LOOK! 2 Steve Elsworth, Jim Rose, Małgorzata Tetiurka |
Pearson Longman |
|
6. |
Matematyka |
Matematyka z plusem”- Małgorzata Dobrowolska, Marcin Karpiński, Piotr Zarzycki |
Trzy zeszyty ćwiczeń |
Gdańskie Wyd. Ośw. |
9. |
Zajęcia komputerowe |
„Lekcje z komputerem 5” - Wanda Jochemczyk, Iwona Krajewska-Krans |
nie obowiązują
|
WSiP |
10. |
Plastyka |
„Plastyka” Podręcznik. Szkoła podstawowa. Klasa 5 – S. K. Storczyk, B. Neubart (nowa podstawa programowa) |
Nie obowązują |
WSiP |
11. |
Religia |
„Spotkania ubogacające” |
nie obowiązują |
Jedność |
Zestaw podręczników dla klasy VI
obowiązujący w Szkole Podstawowej w Ołdakach Polonii
w roku szkolnym 2014/2015
Lp |
Zajęcia edukacyjne |
Tytuł podręcznika i autor |
Tytuł ćwiczeń i autor |
Wydawnictwo |
1. |
Język polski:
|
„Jutro pójdę w świat 6 – Hanna Dobrowolska, U. Dobrowolska (nowa podstawa programowa) |
„Jutro pójdę w świat 6” Zeszyt ćwiczeń dla klasy 6 szkoły podstawowej |
WSiP |
2. |
Historia |
„Klucz do historii 6” W. Kalwat, M. Lis (nowa podstawa programowa) |
„Klucz do historii 6” |
WSiP |
3. |
Przyroda |
„Przyrodo witaj” podręcznik dla klasy 6 szkoły podstawowej (nowa podstawa programowa) Ewa Gromek, E. Kłos |
„Przyrodo witaj 6” |
WSiP |
4. |
Język angielski |
LOOK! 3 Steve Elsworth, Jim Rose, Małgorzata Tetiurka |
Ćwiczenia LOOK! 3 Steve Elsworth, Jim Rose, Małgorzata Tetiurka |
Pearson Longman |
5. |
Matematyka |
„Matematyka z plusem” – Małgorzata Dobrowolska i inni |
Trzy zeszyty ćwiczeń |
Gdańskie Wyd. Ośw. |
6. |
Zajęcia komputerowe |
„Lekcje z komputerem 6” Wanda Jochemczyk, Iwona Krajewska-Krans |
nie obowiązują |
WSiP |
7. |
Plastyka |
„Plastyka.” Podręcznik. Szkoła podstawowa. Klasa 6 – S. K. Storczyk, B. Neubart (nowa podstawa programowa) |
nie obowiązują |
WSiP |
8. |
Muzyka |
„Muzyka i my” Podręcznik. Szkoła podstawowa. Klasa 6 – Urszula Smoczyńska, Katarzyna Jakóbczak-Drążek |
nie obowiązują |
WSiP |
9. |
Religia |
„Przemienieni przez Boga” |
nie obowiązują |
WAM |
Zestaw podręczników dla oddziału przedszkolnego
obowiązujący w Szkole Podstawowej w Ołdakach Polonii
w roku szkolnym 2014/2015
wydawnictwo WSiP
Razem w przedszkolu:
- Karty. Części 1-5
- Wyprawka. Części 1-5
Diagnoza przedszkolna. Karty pracy. (edukompas) Nowe wydanie
„Spotkania Dzieci Bożych” - Wydawnictwo Jedność - Książki zostaną zakupione przez katechetę we wrześniu
Zestaw podręczników dla klasy I.
obowiązujący w Szkole Podstawowej w Ołdakach Polonii
w roku szkolnym 2014/2015
Darmowy podręcznik i materiały ćwiczeniowe (łącznie z podręcznikiem
do j. angielskiego) będą wypożyczone w dniu 1 września w Szkole Podstawowej
w Ołdakach Polonii.
Religia – „Żyjemy w Bożym świecie” - wydawnictwo Jedność
Zestaw podręczników dla klasy II
obowiązujący w Szkole Podstawowej w Ołdakach Polonii
w roku szkolnym 2014/2015
liczba uczniów – 8
„Tropiciele” kl. II– wydawnictwo WSiP
- podręcznik części 1-5,
- karty ćwiczeń części 1-5,
- matematyka części 1-5,
- wyprawka części 1-2,
- zajęcia komputerowe,
- karty plastyczne
J. angielski - „New Bingo 2 plus!” część A i B – i zeszyt ćwiczeń z elementami pisania-Ann Wieczorek
Religia – „Idziemy do Jezusa” – ks. Jarosław Czerkawski, Elżbieta Kondrak- wydawnictwo Jedność
Zestaw podręczników dla klasy III
obowiązujący w Szkole Podstawowej w Ołdakach Polonii
w roku szkolnym 2014/2015
liczba uczniów – 12
„Nasze „Razem w szkole” kl. III – Podręcznik z ćwiczeniami część 1-5 - pakiet dla ucznia kl. III – wydawnictwo WSiP
J. angielski - „New Bingo 3 plus!” część A i B – zeszyt ćwiczeń z elementami pisania-Anna Wieczorek
Religia - „W drodze do wieczernika” – ks. Władysław Kubik, Teresa Czarnecka – WAM
Szkolny zestaw podręczników w roku szkolnym 2015/2016
Galeria
Serwis informacyjny
TURNIEJ GRY W WARCABY
W I półroczu roku szkolnego 2014/15 odbył się w naszej szkole turniej gry w warcaby. Turniej podzielony był na dwie kategorie wiekowe - pierwsza skierowana do uczniów klas 1-3, druga natomiast do uczniów klas 4-6. Zawody rozgrywano w systemie pucharowym, a losowanie decydowało o tym, z kim grać będą zawodnicy.
Turniej wzbudził olbrzymie zainteresowanie wśród uczniów, którzy z wielką ochotą brali w nim udział oraz obserwowali pojedynki swoich kolegów. Po bardzo interesujących i wyrównanych meczach udało się wyłonić zwycięzców, którymi zostali:
Kategoria klas 1-3: 1. Julia Ponichtera
2. Weronika Pieńkowska
3. Weronika Uścińska
Kategoria klas 4-6: 1. Mateusz Uściński
2. Sebastian Mystkowski
3. Kamil Ponichtera
Zwycięzcy za swoje osiągnięcia otrzymali pamiątkowe medale.
W przyszłym roku również planowany jest turniej gry w warcaby. Osoby chętne już teraz zapraszamy do udziału.
Uwaga! Uwaga!
Już niedługo początek nowego roku szkolnego. Przed nami ostatnie przygotowania. Sprawdzamy, czy mamy wszystkie podręczniki, zeszyty i przybory szkolne. Cieszymy się na upragnione spotkania z koleżankami i kolegami. Do zobaczenia wkrótce!
1 września 2015 r. rozpoczęliśmy nowy rok szkolny. Po dwóch miesiącach błogiego odpoczynku powitaliśmy szkolne mury, kolegów, koleżanki, a przede wszystkim naszych wychowawców i innych nauczycieli. Po raz pierwszy w naszej szkole pojawiły się dzieci z oddziału przedszkolnego. Dla nich ten dzień był niecodziennym wydarzeniem. Z takim samym przekonaniem przyszły do szkoły pierwszoklasiści, którzy z niewielkim niepokojem oczekiwały na spotkanie z nową panią. Pozostali uczniowie wiedzieli, co ich czeka, dlatego też z radością zgromadzili się na korytarzu szkolnym, gdzie z uwagą wysłuchali przemówienia pani dyrektor, która przywitała wszystkich zgromadzonych, przedstawiła plany oraz organizację pracy na rok szkolny 2015/ 2016. Następnie uczennice klasy piątej, Katarzyna Żyłowska i Paulina Żyłowska, przypomniały wydarzenia pamiętnego września 1939 r., wprowadzając nas w poważny i uroczysty nastrój. Zrozumieliśmy, że my , młodsze pokolenie, następcy bohaterów II wojny światowej, też możemy coś zrobić dla naszej Ojczyzny. Przede wszystkim możemy i będziemy się pilnie uczyć, zawsze wypełniać wszystkie obowiązki. Obiecaliśmy to sobie, a także naszym wychowawcą, z którymi spotkaliśmy się po zakończeniu części oficjalnej.
Pamiętajmy:
Chcesz być kimś w życiu, to się ucz,
Abyś nie zginął w tłumie;
Nauka – to potęgi klucz,
W tym moc, co więcej umie.
(Ignacy Baliński)